lördag 1 december 2007

Taxinge!

Jag var då till Taxinge slott idag med mor & far och fikade. För er som inte vet, så ligger Taxinge slott borta vid Nykvarn typ, dvs någon mil söder om Stockholm. Tar väl runt en timme dit ungefär och ännu längre tid därifrån eftersom det var mörkt och det brukar vara väldigt mycket Vildsvin & Rådjur efter den vägen tydligen.

Hur som helst, supermysigt litet slott måste man säga! Påminner faktiskt lite grann om Hågelbyparken för er som har varit där. (Hågelbyparken som för övrigt ska totalförstöras, men tar det i ett annat inlägg)
De hade runt 200 olika fikasorter och rätt gott kaffe, så var helt klart en lyckad resa! Blev så klart att kolla runt lite på deras julmarknad också, och så klart kom man ju hem med några påsar. Dock var allt åt mig själv, inga julklappar här inte!


Nåja, har nu återkommit hem igen och funderar på om det är värt att börja med pepparkakorna idag eller om jag ska vänta med det till imorgon?
Lär väl hur som helst bli pannkaka istället för pepparkakor, men det är ju bara som det brukar sluta när jag bakar! (Även fast jag sällan och aldrig erkänner det)

Ska nog ta mig en kopp te nu, men vill bara avsluta detta inlägg med en liten hälsning åt Leila: "Bajs!" :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

MOGET JOCKE

Anonym sa...

Imponerande att du fick personalen på kortet att posa så...?

(Detta inlägget var såååå du. Desserter i alla färger och former!)