fredag 30 november 2007

Latdag

Oj oj... Idag blev det en ordentlig skolkdag, inte bra, inte bra!
Men orkade verkligen inte upp ur sängen imorse. Så, när mor fick veta att jag hade skolkat idag så kom diskussionen snabbt igång. Det blev bara en fortsättning på gårdagen, hon tycker att jag aldrig är hemma och tänker alldeles för lite på mig själv. Hon verkade uppriktigt orolig redan igår för att jag snart ska gå in i väggen igen, men det förnekar jag så klart!

Nu ringde madame Anna åt mig och föreslog att vi ska gå på bio ikväll, vilket lät ytterst trevligt! Så blir mest troligt att vi drar iväg på det. Förutsatt att filmen vi ska se har haft premiär och allt sånt där. Vore ju klockrent om man kom dit och:
Joakim & Anna: Vi skulle vilja gå på filmen X
Expediten: ööhhm, menar ni filmen Y?
Joakim & Anna: Nej, X!
Expediten: Den har inte haft premiär än.

Fast vi får se, vi kanske går nästa vecka istället på den. Allt kan ju som bekant hända när jag är inblandad ;)

Men men, ska ta mig en kopp te nu! Hörs kanske senare ikväll

Inga kommentarer: