torsdag 29 november 2007

Torsdagsaktiviteter

Kliver upp rätt tidigt idag, faktiskt nästan på en gång när klockan ringde! För er som inte vet, så är det ytterst ovanligt att något sådant inträffar hemma hos mig. (Speciellt eftersom första larmet börjar vid 5 för att jag ska kunna kliva upp vid 7 - Avskaffa snooze-knappen!)

Jag går lugnt in i duschen eftersom jag skulle ha så otroligt mycket tid på mig. Väl i duschen upptäcker jag att det är numer totalt slut schampo i flaskan, så jag fick snatta lite utav min far för dagen. Nödvändig information, jag vet!

Tiden flöt på otroligt snabbt och helt plötsligt var det dags att börja röra sig mot tåget, på väg dit lyckas jag halka till på den absolut enda isfläck i hela Stockholmsområdet! Dock lyckades jag snabbt räta upp mig och gick stolt vidare med hedern i behåll. Men man kan däremot säga att jag definitivt vaknade till iaf. Jag kommer, som vanligt, precis samtidigt som tåget - ingen idé att stå och frysa på stationen ju!
Efter att ha åkt EN station blir vi ståendes med stängda dörrar i 20min!! Helt otroligt, för att sedan bara åka vidare. Ingen information fick man heller om varför vi stod stilla. Detta kan bara hända SL!

Väl på skolan gick väl allt bra, fick VG på samhällsprovet, vilket kändes rätt bra - var ju trots allt det första provet i samhälls!

På idrotten spelade vi nåt som hette Lacrosse, aldrig spelat förut eller ens hört talas om! Jag trodde ju för övrigt ett tag att det var Lacoste vi skulle spela.. Men men, sen är ju inte jag den som är direkt idrottsintresserad heller. Men det gick väl rätt bra ändå, åtminstone hade vi trevligt borta på bänken!
Fick då också en förklaring på varför vi har tre stycken tvåor i vår idrottsgrupp, rätt intressant på sitt lilla vis.

Var på Nk idag också för att köpa mössa & halsduk åt far till idag. Han såg rätt glad ut när han fick det, kanske en lyckad present alltså? =)
Blev ett halvlångt inlägg, men skulle verkligen behöva skriva mer. Blir nog imorgon istället! Hej så länge

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inte direkt intresserad = "har inte vart med på gympan på högstadiet och är knappt med nu för tiden"?
Förutom lite flejmning (flamening, flammning, hur börjar man svengelskaord?) så har jag inget att säga. :)

Joakim sa...

@ Max: Det är en sak att man anklagar, men man ska hålla sig till fakta också...