onsdag 3 oktober 2007

Riksdagsbesök del 1

Herre gud, nu var det inte igår jag bloggade direkt =
Sorry för det...

Hur som helst, var i riksdagen igår! =D
Började i Scnöfeldtska Praktsalen i Moderaternas hus, vilket var väldigt informativt och trevligt. Sten Nordin berättade t.ex. vad Moderaterna jobbar med just nu, dvs biståndspolitik. Man har beslutat att börja koncentrera biståndspengarna till färre länder, och alltså ge mer till de länderna. Istället för att ge lite och till många. Mycket bra förslag om jag får säga min mening! Tror att det ger större resultat om man gör så, än om man bara ger "kaffepengar".

Hur som helst, vi fick en rundvandring i Riksdagshuset också, vilket innefattade bland annat besök i Plenisalen, (min framtida arbetsplats), och tilläggas ska att endast ledamöter får gå in i Plenisalen (Ej läktaren), men vår käre "guide" valde att göra ett undantag för vår lilla grupp.
Vi gick även ner i kulvertarna och en massa annat som är till för enbart politiker, ej vanliga turister.

Efter riksdagsbesöket börjar jag röra mig mot centralstationen för att ta pendeltåget hem, och möter en man som ser väldigt bekant ut. Det visade sig att jag höll på att krocka med Göran Hägglund! (Socialminister, partiledare Kd)

Jag bloggar mer om riksdagsbesöket senare, nu ska jag äta! Spagetti & Köttfärssås för den som undrar (Spagetti bolognesse)

Inga kommentarer: