torsdag 4 oktober 2007

Dubbelbokad & Dubbeltimme

Fick ett brev idag från Moderaterna Tullinge, där de bjuder in mig till lokalmöte den 17:e Oktober, där vi ska diskutera Tullinge's framtid som egen kommun.
Detta låter så klart väldigt intressant, och skulle mer än gärna vilja gå på den här kvällen, var förresten 19,00 jag ska vara där.
Dock finns det ett litet problem, jag är redan bokad den kvällen! Gissa av vem, jo av Moderaterna Stockholm! Blir lite småirriterad på detta, utbildningsmötet med Moderaterna Stockholm har ju varit planerat i över en månad! Har verkligen Moderaterna Tullinge så dålig koll på det?
Eller räknar de med att alla som ska komma på deras möte redan har genomgått denna utbildning?
Hur som helst, blir nog att jag går med M. Sthlm istället för Tullinge, känns som att jag kommer lära mig mer utav det. Visserligen ligger frågan om 'Tullinge egen kommun' mig väldigt varmt om hjärtat, men vad ska man göra? Får helt enkelt snacka med Jimmy så att jag får någon information sedan om vad som har tagits upp.

Dagen har för övrigt flytit på väldigt bra, hade idrott sista lektionen där vi spelade basket. Det gick förvånansvärt bra för mig faktiskt, brukar ju vara sämst på basket - men inte idag! Visserligen satt jag en del på avbytarbänken, men man vill ju dra sitt strå till stacken/laget.
Men när jag väl var på planen gjorde jag kanske en del nytt iaf =)
Dock väldigt väldigt jobbigt med basket i två hela timmar! Den som inte har testat på det, ska inte uttala sig, och det värsta är ju att alla våra idrottslektioner är så långa...
Hur som helst, tur att det bara är varannan vecka.
Men hör ni guys, nu ska jag sova!
God Natt^^

Inga kommentarer: