lördag 1 september 2007

Släktmiddag

Släktmiddag innebär i min släkt att något stort måste berättas, även om det inte är själva meningen med släktmiddagen. Men alla ser det som ett utmärkt tillfälle till att berätta något.
Denna gång blev det Nadja som kom med den stora nyheten att hon är med barn! Är redan i 7:e veckan, och ska alltså få barn i April. Grattis Grattis till dig & Jimmy!

Har aldrig egentligen fattat vad folk menar med att det värsta som finns är att träffa släkten, är det jag som har en konstig släkt som är rolig att träffa eller?
Haha, gick ni på den lätta? =P
Är ju kul att träffa dom trevliga, som Nadja och numer får man väl räkna med Jimmy också, men resten är väl så där lagomt. Visst, Agneta & hennes man är det inget fel på! Men det är dom enda som är roliga att träffa. Jag började tänka och kom ihåg jularna som vi förut brukade fira hos farmor & hennes sambo (Farmor jag inte pratar med) och där kunde man verkligen snacka om öken! Är nog det absolut tråkigaste jag har varit med om att vara en jul hos henne!
Är fan så man får ångest långt upp över öronen bara man tänker på det, och ju mer jag skriver om det desto mer ångest får jag. Fy fan vad tråkigt vi hade!
Alla skulle komma exakt ett visst klockslag, och var man för tidig eller för sen så vart hon sur och så var den kvällen förstörd och då blev kvällen ännu tråkigare.
Det enda man väntade på hela kvällen var att "tomten" skulle komma så man kunde "bli trött" och åka hem sedan och leka med leksakerna man hade fått.
Men kärringskrället lärde sig mitt knep och började sedan erbjuda att jag kunde sova över hos henne så slapp mor & far åka hem så tidigt och så kunde jag sova när jag blev trött. Så var hela natten & juldagen förstörd alltså.

Men för att återvända till lördagen, det var helt ok släktmiddag faktiskt, inte den bästa och inte den sämsta.

Till något helt annat: BD är uppdaterad, kolla in den folks!

Inga kommentarer: