lördag 1 september 2007

Fredag

Bestämde mig idag för att avskriva mig tyskan, beroende på det dåliga schemat. Att läsa tyska är något jag har velat göra ända sen jul i sexan. Så när tillfället äntligen erbjöds, så kommer nackdelen: Jag har 75 timmars hål fram till tyskalektionerna. Alltså kan jag lika gärna strunta i att läsa tyska, eftersom jag säkert ändå inte kommer få MVG. Funderar istället på att kanske ta japanska, eftersom det har ett bättre schema, och så är det säkert mer användbart i framtiden att kunna ett asiatiskt språk.

För att göra den här dagen ännu sämre, så håller jag på att bli sjuk. Nu är det bevisat, inte längre bara någon undanflykt till att få ta en femma på eftermiddan, utan nu är jag verkligen på väg att bli sjuk. Riktigt sjuk, en sån där sjuka när halsen värker och kranen droppar.
Jag somnade vid 16-tiden idag, och vaknade vid 21. Har varit trött sedan dess, och ska alldeles strax återgå till min skönhetssömn. Förresten så fryser jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du velat läsa tyska sen sexan, varför har du inte gjort det då?
Din tyska är ju bättre än min dessutom!
Och om du börjar med japanska så måste jag berätta det för Sturk! :D
Och på din ishockeyfråga, vars finns alternativen "Vette fan" och "Vem bryr sig?"?