onsdag 26 september 2007

Botkyrka vs. Tullinge

Läste idag i tidningen "Mitt i", som är en sorts lokaltidning, att Botkyrka kommun är emot att dela kommunen så att Tullinge blir egen kommun. Tilläggas ska kanske att Botkyrka är en av de få kommuner (Skulle vilja säga enda, men är inte helt 100% säker) som har socialdemokratiskt styre efter valet 2006. De övriga stockholmskommunerna har borgerligt styre.
Jag räknar fortfarande Sundbyberg som borgerligt, trots det 2 moderater har gjort där, som så klart är helt oförlåtligt!

Hur som helst så tycker jag det är ren skandal av Botkyrka kommun att inte ens folkomrösta i en fråga där 52% av Tullingeborna är enade. Det är säkert fler som inte har brytt sig om att skriva på listorna, men som säkert röstar Ja till en delning.
Moderaterna har lagt fram ett förslag på att folkomrösta, medan Socialdemokraterna vägrar. Kanske är de rädda för att folket skulle rösta Ja?
Jag ska iaf debattera imorgonbitti klockan 7,00 med en Socialdemokrat i denna fråga. Vi möts på Tullinge station.

På tal om debatter! Jag anmälde mig idag till riksdagsbesöken den 2:a oktober, samt till grundutbildningarna den 11:e & 17:e Oktober. Hoppas det blir kul^^

Nu ska jag rekomendera ett par stycken att läsa denna blogg ;)
Hörs!

Inga kommentarer: