onsdag 4 juni 2008

Notis!

Glömde berätta tidigare!

Efter skolan bestämde jag mig för att gå en sväng förbi Vetekatten. Noterade nämligen att jag råkade ha lite småpengar i fickan, så bestämde mig för att köpa en riktigt riktigt smaskig sak!
Sätter mig på tåget och ska slå på iPoden. Batteriet är slut.
Efter många om och men lyckas jag så få på radion på mobilen, och lutar mig tillbaka.

"Nästa Tullinge"

Jävlar i helvete, jag studsar upp ur stolen och rycker med mig väskan och springer ut. Dörrarna stängs, och jag står olyckligt kvar på perrongen och ser olyckligt på hur mitt fina bakverk åker ifrån mig. *snyft*


________________________________

En annan sak värd att notera:

SL's tunnelbanevagnar har börjat prata engelska! Istället för enbart "Nästa Odenplan" är det dessutom ett tillägg på "Next stop Odenplan". En manlig person som pratat in det. Eller en kvinnlig som är lite för gammal och har rökt lite för mycket. Råder fortfarande frågetecken kring detta.

Men ville bara hissa detta! Eftersom det måste vara relativt svårt för turister att förstå vad som menas när tunnelbanan bara snackar svenska. (Sen när började tågen prata?)

Inga kommentarer: