torsdag 17 april 2008

LUF får inte bli SSU

Jag minns en gång i tiden, det var för länge sedan när jag var medlem i MUF. Då sade man att "Passa dig för LUF, det är ju som SSU"

Efter mitt byte upptäckte jag att så var inte fallet, vi var ju ett förbund med liberala åsikter, ett förbund utan större interna konflikter osv.

Det var ungefär så här långt det stämde, drygt 4 månader. Nu börjar vi närma oss kongressen, och folk börjar tillkännage sina kandidaturer. Vissa blir man glada över, andra mindre glada över, och vissa känner man att man inte under några omständigheter skulle kunna rösta på.
Att smutskastningar pågår under valrörelser är inget ovanligt, så det säger jag ingenting om. MEN, att göra det så öppet, med att skriva någon form av "protestlista" mot en av kandidaterna tycker jag bara är skrämmande och fullständigt oacceptabelt.

Bor och lever man i en demokrati ska folk få möjligheten att uttrycka sina åsikter, självklart! Men ska vi i Liberala Ungdomsförbundet verkligen ägna oss åt vuxenmobbning, vilket det här faktiskt är.
Frida har ett enormt stöd, och det vet hon nog också, så ingen behöver tala om det för henne på ett så öppet vis. Varken i en protestlista, och än mindre i sin kandidatur.

Jag har sagt att jag inte kommer rösta på någon som förbundsordförande, och står nog fast vid det. Däremot, kommer jag inte rösta på någon som kommer med vissa "krav" om vem som ska vara ordförande. Jag vill ha en neutral kampanj, vill man verkligen sitta i förbundsstyrelsen, så gör man det oavsett vem som sitter bredvid dig. Man vill sitta i förbundsstyrelsen för att man vill förbättra och förändra LUF, inget annat. Då är man inte en värdig förbundsstyrelseledamot i min lilla konservativa värld.

Jag äcklas över hur många liberaler beter sig! Om det verkligen finns ett så stort stöd för Frida, som det uppenbarligen gör, så behöver vi inte vara oroliga för att Philip ska vinna på kongressen.
Eller har jag helt fel? Är jag helt ute och cyklar?

1 kommentar:

Anonym sa...

din bloggis har blivit tråkig :<