onsdag 16 april 2008

Kristina Axén Olin

Jag känner verkligen medlidande med Moderaterna i Stockholm, först meddelar Mikael Söderlund att han kommer avgå till hösten. För övrigt, vice gruppledare.

Idag meddelar Kristina Axén Olin, finansborgarråd och gruppledare att hon avgår med omedelbar verkan. Det som gör saken än mer intressant är att hon utöver detta är 2:e vice ordförande i Moderata Samlingspartiet, samt har mer än dubbelt så starkt förtroende hos väljarna som sin motståndare, Carin Jämtin (s).

Jag lider med Moderaterna, men samtidigt förstår jag hennes handlande. För många kom det oväntat, för mig föga förvånande. Tråkigt självklart, och trodde inte det skulle komma så snart. Men men, man kan ju inte få veta allt här i världen innan det faktiskt har hänt.

1 kommentar:

Tove sa...

wtf?! Du är verkligen insatt i moderaterna och sån politik och så. Jag fattar inte? varför är de synd om moderaterna, dom kan väl "anställa" en ny eller vad dom gör? :P hehe sorri att ja e trög^^