torsdag 20 mars 2008

LUF-Södertörns dåliga arbete

Jag var på Café Liberal ikväll och lyssnade på en debatt om EU, dock inte det jag kommer blogga om nu. Nej, istället kommer jag blogga om en viss kommentar jag fick under kvällen, nämligen LUF-Södertörns arbete.

Det var nämligen en kille från Haninge (Namn är överflödiga) som ansåg att vi i LUF-Södertörn omöjligt kan jobba bra eftersom vi är en så stor klubb med fem kommuner. Vi borde istället splitta upp oss och Haninge borde bli egen klubb. Jag upplyste honom snabbt om att det första vi beslutade om på vårt årsmöte var just att vi ska splittra oss så snart det finns två tänkbara styrelser för de olika klubbarna.
Jag upplyste honom dessutom om att ingen från Haninge var intresserad av att sitta i styrelsen, och därför skulle det vara svårt att få till en styrelse enbart för Haninge.

Vi i styrelsen fick dessutom kritik för att vi, vad jag tolkade det som, var lata. Totalt ineffektiva, och med andra ord bör bytas ut. Gärna till en styrelse från Haninge?

Det känns ju inte alltför kul att få höra sånt här, men jag antar att det är en del av politiken. Jag tycker dock att den här killen skulle kunna vara lite mer påläst innan han börjar ge kritik.

För övrigt, en till intressant sak som togs upp var just att vi i LUF-Södertörn borde börja synas mer på Högskolor i kommunerna. Jag slogs av tanken "Det är väl ändå Liberala Studenters uppgift?", något som den här killen för övrigt är medlem i.

Så, man ska väl inte kasta sten när man sitter i glashus. Eller?

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror han var för lat för att läsa på... ;)
Och att kalla er (Dvs. dig) lat... :P