tisdag 18 mars 2008

Ang. Gårdagen

Shit vad roligt det var att läsa alla kommentarer! Fick exakt den reaktionen jag ville ha, så känner mig rätt nöjd =)

Vi diskuterade Monty Hall Problemet, vilket är sant. MEN, fortfarande har jag bara hävdat att om man i steg två har två alternativ är det 50% chans att man tar det. Inget annat, och bevis finns i både min & Max's mobil i ett sms jag skickade. (Se tidigare inlägg)
Det jag tycker är intressant är att varken Max eller Anna tar hänsyn till att det fortfarande finns en förhållandevis stor chans att man tar rätt alternativ om man står kvar.

Sen vinklingen då: Det här är MIN blogg, och här berättar jag världen ur MIN synvinkel. Inget annat. Jag är inget oberoende media, och kommer säkerligen aldrig bli det.

Ska bara passa på att säga några slutord: Jag är inte sur alls på någon, och som sagt - kommentarerna var det bästa! Ni gjorde verkligen min dag nu!

Och förlåt till alla er som blivit uthängda som "idioter", om det nu är så ni uppfattat det hela.

1 kommentar:

Anonym sa...

1/3 chans om du står kvar. (Detta hävdar Max och Anna bestämt)

Joakim: "Jag förstår hur ni tänker, men i praktiken stämmer det inte." XD