tisdag 26 februari 2008

Morgonrapport


God morgon folket! Äntligen är mobilbloggandet igång igen. På tåget idag: Flertalet äldre personer - i synnerhet kvinnor - visar tydligt att ska man ha en sittplats så får man slåss för den. Inte gör det saken bättre heller då jag är yngre än dessa gamla vandrande stofiler och därför ska jag straffas genom att behöva stå. Men jag kastar mig in på tåget, antar utmaningen och ser en stol som en rumpa ännu inte vilar på, den ska jag ha! Ser en kille i typ 10års åldern som också spanat in sig på MIN stol. Blir orolig, men istället för att se mig besegrad knuffar jag undan killen och smäller nöjt ner bakdelen och tittar sedan nöjt på den uppgivna blicken han ger mig och tänker i samma stund ''Äsch, han är yngre och kan stå, jag förtjänar den respekten av honom''

Inga kommentarer: