onsdag 2 januari 2008

Nyårsafton

Blev en rätt trevlig kväll trots allt med familj, grannar & Max. Så klart även lite telefonkontakt med diverse människor. (Ingen nämnd, ingen glömd!)

Vid 23,50 drog vi ut för att kolla på raketerna. 00,12 var vi inne igen. Anledning? Jo, när man ska kolla på raketer i Tullinge så bör man sitta i en stridsvagn eller nåt för att vara säker på att inte få en raket rakt i huvudet!
En sköt en raket rakt upp i ett träd så den fastnade, och ett par andra lyckades med det omöjliga, nämligen att få raketerna att detonera på marken istället för i luften. Visserligen får man ju se raketerna på nära håll och riskerar ju inte att missa någon liten detalj, men är ju som ändå inte riktigt samma charm när man får dem SÅ nära...

Vid 1-tiden gick vi ut igen, denna gång för att skjuta lite smällare som grannen hade med sig. För övrigt, 14-årige Rikard & 11-åriga Camilla. Camilla som förresten inte var tyst längre än en minut under hela kvällen. Det var inklusive andningspauser!! Tror jag mött min överman där..

När vi väl är ute och skjuter så ser jag hur det helt plötsligt kommer en raket ner från en balkong - som är antänd. Jag ropar till åt de andra, och i nästa stund skjuts den iväg mot ett fönster.
Liknande incident inträffade väl 3 gånger till, innan jag blev helt tokig (som bara jag & griniga tant Asta kan bli) gick upp och helt enkelt ringde på och frågade vad fan han höll på med. Fick då svaret "Men jag kastar ju inte mot er"
"Nää, kanske inte, men har du hört talas om att raketer faktiskt inte flyger så som du kastar dem, utan faktiskt flyger själva!?"

Lyckligt gick jag sedan därifrån efter att ha fått leka gnällkärring som början på det nya året. Kändes ju lagomt härligt.... (Dock slutade det inte riktigt där)

Efter att alla gäster sökt sig hem beslutade vi oss för en kopp te och sen gick vi och la oss. Sist i säng var ju så klart jag, dvs efter att alla andra snarkade gott.
När jag ska lägga mig hör jag hur en tjej skriker som en galning, och att det här inte bara är ett vanligt fylleskrik, utan något helt annat.
Nyfiken-gul som man är, så direkt ut på balkongen och titta!

Där ligger det då en kille nedslagen av ungefär 10 andra, samtidigt som hans tjej skriker bredvid. Jag ser hur de lyfter upp killen och släpar med sig honom samtidigt som några andra fortfarande slår honom.
Börjar fundera, borde jag ringa polisen? Hade jag varit han hade jag iaf velat att någon skulle ringa!

Så, kvällen & årets andra gnällkärringattack kom därmed när jag ringde sos. Lite intressant att hon på polisen svarar "Ska se om jag får ihop några bilar, är ju nyårsafton så kan ju bli lite svårt"
Ja visst tänker jag, låter väl vettigt. Men vad fan, tjejen är ju helt förstörd, för att inte tala om killen som inte ens kan stå själv!

Efter 5-10min ser jag hur första polisbilen rullar in på Nyängsvägen och sedan blir de fler och fler. Det slutar totalt med 6 polisbilar och 4 polishundar!
Helt otroligt, så många poliser har nog aldrig varit i Tullinge samtidigt! Undantaget polisstudenter, fast de räknas ju inte på samma sätt =)


Så blev rätt sen kväll, eftersom jag var ju TVUNGEN att se hur det här urartade sig! Dvs. man står och gömmer sig bakom gardinen i tron att ingen ser en, precis som en gammal gubbe/gumma som lider av fönstertittarsjukan... Helt absurt egentligen, men så blev det.. Strax efter 6.00 somnade jag iaf, helt i onödan! Hade tjänat 2h om jag hade sluppit höra tjejen skrika - dessutom missade jag ju ändå själva gripandet =(

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahaha förlåt för att jag var så jobbig x)