söndag 9 december 2007

Vansinnigt rolig dag!

Måste bara säga att jag har haft en sjukt rolig dag idag! Otroligt länge sen sist alltså! Hade nästan glömt bort hur offantligt kul man kan ha, bara man vill och anstränger sig lite - och så klart i det rätta sällskapet.

Jag drog på mig kläderna, duschade och allt det där och drog in till stan vid 2-tiden för att möta upp Elin & Nattis.
Telfonsamtal:
Jag: Vart är ni?
Nattis: Vi är som här på dinsko.
Jag: Jaha, då vet jag ju precis *ironi*....Finns ju hur många som helst!?
Nattis: Joo..eller vänta! Vi är på skopunkten!
Jag: Haha, det gjorde ju saken lättare, hittar inte till någon skopunkt liksom!
Nattis: Joo...
Jag: Men ligger det vid Åhléns?
Nattis: Nej, det tror jag inte...Du får prata med Elin!
Elin: Va? Vi är på skopunkten
Jag: Men ligger det vid Åhléns?
Elin: Kanske, joo... Inte så långt ifrån.
Jag: Den mittemot Åhléns? Den nya? Feetfirst?
Elin: Ja! Det är det!

Otroligt, men sant!
Som jag har skrivit i bloggen tidigare, så käkade vi ju asiatisk mat och där uppkom några roliga citat. De flesta á la Nattis!

Nattis mamma ringde
Nattis: "Men jag är med Elin & Jocke..... Men Elins kompis!.....Samma kompis som alltid"

Nattis: "Mättheten kommer så här 'voff'....inte smygande, utan 'voff"

Nattis utbrister plötsligt mitt i maten "Det var nästan en vecka sen jag drack mjölk sist!"
Jag: "Jaha? Är detta något du brukar göra ofta?"
Nattis: "Njaa, blir ju som en del. Först till frukost nåt glas, sen 2 glas till lunch och 2 glas till middag. Sen blir det ju 2 glas till pepparkakan också!"


Nattis: "Jag tror jag har fått en muskel här" *pekar på armen*
Jag: Jaha?
Nattis: "Jag har som typ ont här.... Tror jag har fått en här också!"

Nattis: "*Host host*......öhh..."
Tystnad
Nattis: "Man måste ju prova hosta på olika vis så man vet vilket som är mest effektivt?"

Nattis: "Skulle vi kunna få beställa efterrätt?" *Väldigt frågande*
Servitris: "Den ingår ju..?"
Nattis: "Jag vet"

Efter att Nattis har berättat en relativt lång historia...
Elin: "Va? Vad sa du?"

Jag: "Jag måste nog verkligen trycka på lite grann om att få tandställning alltså, jag biter mig så ofta i tänderna!.....läpparna, läpparna menar jag!"

Nattis berättar att hon ville ha en vandrande pinne som liten..
Nattis: "Men jag har tänkte på en sak... Om man rycker bort benen ifrån den..?"
Jag: "Då vandrar den inge' mer"
Elin: "Då blir det en kvist"

Efter all denna galenskap drog vi oss mot tunnelbanan, men först köpte vi den sedvanliga latten!
Vi skrattar ju konstant så klart..
Nattis: "Nä, nu får ni sluta skratta annars kissar jag på mig."
Elin erbjöd henne att få kissa i papperskorgen, men hon avstod - trots att jag lovade att stå med jackan och täcka henne!
En kort stund senare;
Nattis: "Nu är det lugnt..."

Hörrni tjejer, nu får ni faktiskt se till att börja åka hit oftare! Vill & måste få uppleva fler såna här galna kvällar! =D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Aaa, ni får göra det oftare! Kul att läsa om! ;P

Anonym sa...

Asså Jocke... Du skriver: "Jag drog på mig kläderna och duschade och allt så" typ... menas det att du duschade med kläderna på? Eller har jag missat något i ditt grammatiska kunnande?

Anonym sa...

Eller så tar du och flyttar hit? :P