onsdag 19 december 2007

SF

Var in på SF Sergel idag:

Joakim: Den här filmen 'Förtrollad', den finns bara på originalspråket va?
Luckperson: ööhh...
Joakim: Alltså så den inte är dubbad eller nåt..?
Luckperson: Kan kolla...

Väntar och väntar, han var verkligen inte snabb alltså..

Luckperson: Alltså vad är det för film egentligen?
Joakim: Hmm... Det är ju den nya filmen..
Luckperson: Jaha.... Tror inte jag ve...
Joakim: Men ni har ju två stora skyltar där! *pekar mot fönstret*
Luckperson: Jaa, kanske det.. Har den haft premiär än?
Joakim: Alltså vet du jag har ingen aning... *Kollar på skylten* Den 21:a December, Nej alltså
Luckperson: Jaha... *Väldigt borta*

Efter typ en timme eller nåt:

Luckperson: Nej, den finns bara på originalspråket.
Joakim: Tack, då vet jag
Luckperson: Du vill inte köpa bilje...
Joakim: Nej!! Jag har bråttom

Jag rusar ut ifrån SF och får återigen uppleva den fullkomliga stressen som ständigt infinner sig i Stockholm vid lunchtid. Härligt när det går undan. Upptäcker att tåget går om 10min, springa eller vänta på nästa?
Efter denna händelse sprang jag

3 kommentarer:

Anonym sa...

Och missade bergis tåget?

Anonym sa...

Verkligen en snabb person där.
Superkoll också.

Anonym sa...

Haha... du kände inte att du ville förklara för läsarna Varför du frågade ut stackars luckmänniskan om Förtrollad?