tisdag 20 november 2007

Politikdag

Då var det morgon igen, tisdag står det visst på almanackan idag. Blir en rätt spännande dag skulle jag tro, börjar med att man ska sitta och lyssna på Mikael Eriksson (m) som kommer till vår samhällslektion och ska där prata lite grann om riksdagens arbete. Om jag finner honom intressant att lyssna på, kanske det blir en lite längre pratstund även efter att föredraget är slut.
Därefter slutar ju jag, men blir idag att sitta kvar till runt 3-tiden, eftersom Douglas skulle vänta på en kompis som slutar då. Och eftersom jag inte "hade" någon för övrigt speciellt händelserik dag så tackade jag ja till att vänta.

Därefter kollar jag mailen innan det är dags att gå och sova, och ser då att Barnkonventionen firar 18år idag! Grattis Grattis!
Jag ser då också att detta så klart ska firas, på Hantverkargatan 45 i Stockholm, bredvid landstingshuset tror jag om jag inte har helt fel?
Hur som helst, har du tid att komma dit mellan 13,00 & 16,30 så är du varmt välkommen! Kan tänka mig att det blir rätt roligt, och framförallt så är det ju något väldigt viktigt som firas. Om jag inte missminner mig nu, så var Sverige ett av föregångsländerna vad gäller just Barnkonventionen. Därefter hakade andra länder på och sedan bildades FN:s barnkonvention som många fler länder förutom Sverige har skrivit på idag.
I skrivande stund är jag inte helt säker på följande uppgifter så de får tas med en nypa salt, men jag tror att USA inte har skrivit på Barnkonventionen. Vill minnas att jag hörde något rykte om det. Kan dock kolla upp det, om intresse finns!

Jag vill också passa på att grattulera Marit som fyller 17år idag, nästan lika gammal som Barnkonventionen, nästan så gammal att hon får gå på krogen. Men ändock, icke att förglömma att ändå gratta henne. Ett sms kommer skickas till henne under dagen!

Men nu ska här jobbas vidare med Engelskauppgiften *lögn* men ha det bra så länge!


Se bästa & värsta klippen från Idol 2007! MSN Video

Inga kommentarer: