onsdag 7 november 2007

2007-11-07

Jag ska bara börja med att beklaga att jag är så otroligt svår att få tag på!
Men det har varit otroligt mycket som hänt de senaste dagarna, eller egentligen inte, men ändå. Tiden räcker inte till, och det är slut batteri i telefonerna!
Dessutom är laddarna nedpackade, men jag jobbar på att ändra på det!

Morgonen: Ställde klockan på 9, för av någon anledning fick jag för mig att jag skulle hinna om jag gick hemifrån kl 10 när jag börjar 10.10. Konstigt alltså...
Hur som helst, vaknade strax före 9 och ungefär samtidigt som jag kollade på klockan slog det mig "Shit, jag ska ju åka snart!" Vilket betydde att jag snabbt packade träningsväska & skolväska och skulle gå till tåget, när jag upptäcker att mobilerna har slut batteri. Typiskt mig alltså!
Jag hann dock ladda den ena någon liten minut medan tänderna borstades, så jag har klarat mig under denna korta skoldag!

När jag väl kommer till tåget upptäcker jag att SL-koret är spårlöst försvunnet! Jag letar febrilt igenom fickorna utan resultat, så det blev till att köpa en remsa och svära lite för sig själv.
Dock hittades kortet strax innan jag klev på tunnelbanan, så lugnet var återställt i samma stund som jag blev irriterad på att jag hade bekostat en remsa helt i onödan!

När jag ställer mig på tunnelbanan blir det plötsligt oväntat tyst i hörlurarna, och jag tänker direkt att jag säkert bara kom åt pause-knappen på iPoden. Det visar sig istället att den hade hängt sig totalt!
Irritationen växte, men jag visade inget! =)
Väl på matten säger Jenny, till min stora glädje, "Jag tänker inte ha någon genomgång idag, utan ni får jobba på själva"

Den timmen gick fort, och sedan hade man slutat. Jag dissade dock lunchen idag eftersom jag hade planerat att träna direkt, men först måste man ju hitta en Apple-store och fixa iPoden!
Jag beger mig till Sveavägen och promenerar nästan ända bort till Hötorget innan jag hittar en, och får då bara veta att man håller inne play & menu-knapparna samtidigt en stund så startas den om! Bra tips för er som har iPod alltså, ifall de hänger sig!

Så jag beger mig till tunnelbanan och åker tillbaka till Odenplan och tränar ungefär en halvtimme innan jag var helt slut! Tror jag håller på att bli sjuk igen...
Beger mig sedan hemåt och skriver ett jätte jobbigt inlägg i bloggen (Som f.ö. inte längre finns kvar att läsa)

Nu sitter jag och pratar med Max, och allt känns som vanligt igen. Otroligt vilka humörsvägningar jag har...
Det slog mig förresten idag när jag stod i duschen - Undra om jag lider av höstdepression?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är duktig som går upp så i tid för att hinna med tåget. Jag brukar göra likadant på onsdagar jag med. Fast jag somnar framför teven! :P