fredag 19 oktober 2007

Trosdag

Alltid när jag ska skriva Torsdag så kommer jag att tänka på Ida. Anledning? Hon råkade förut skriva "Trosdag" på msn, och sedan blev det mer och mer medvetet av oss båda =P



Hur som helst så har denna dag inte börjat så där jätte bra, och det slår mig; Är det någon dag som börjar bra för mig?

När jag passerar Tullinge C hör jag på radion att pendeltågen är upp till en kvart försenade, när jag kommer fram till tåget är det i tid. Väldigt mysko...

Flemingsberg hette för övrigt Stuvsta, i alla fall om man ska tro på den där inspelade rösten på tågen, så jag klev alltså av i Sollentuna idag och gick sedan till Hötorget i vanlig ordning!

Dock var jag inte ensam om denna annars så avslappnade promenad utan idag gick jag tillsammans med en miljon människor som hade hört på radion att tunnelbanan stod still vid T-centralen. Kul!



Väl framme på Hötorget inser alla andra människor, och jag med så klart, att tunnelbanan visst går från T-centralen, åtminstone kom den därifrån lika fullastad som vanligt. Jag stiger på och vi åker iväg. Detta brukar vanligtvis vara en resa som känns som 3sec, idag kändes den som 3h!

Detta eftersom det stod en tjomme mitt framför mig och speglar sig i tunnelbanedörrens fönster, mycket märkligt tyckte jag först, sedan blev det bara värre och värre. Tåget tvärnitar som vanligt, och han missar mig med en hårsmån. Det var en bedrift i sig att missa mig, för det skulle egentligen ha varit omöjligt eftersom han stod så nära.



Mellan Rådmansgatan och Odenplan ställer han sig sedan ½cm från dörren och står så ända till vi stannar, då gick vi båda två av tåget. Han till vänster, och jag till höger. Efter det såg jag inte honom mer den här dagen.



Jag och Douglas bestämde oss senare under dagen för att dissa idrotten, eftersom han skulle plugga tyska och jag skulle skriva klart det sista på min svenska novell.

Vi lämnar cybergymnasiet och kommer ut på Odenplan där det står Sossar!

Väldigt trevligt tyckte vi, för då kan man ju diskutera politik med dem!!

Som vanligt är dem dåligt pålästa, och man får aldrig något riktigt svar på sina frågor. Jag frågade människan två gånger ang. A-kassan om det är så att sossarna har accepterat att dra in denna enligt ett uttalande av Tomas Östros (S), men fick som sagt inget svar på detta.

Blir för övrigt eventuellt att kampanja med Muf nästa vecka i Botkyrka, kanske blir Tullinge Gymnasium?
Måste höra av mig till dem imorgon och kolla upp saken!

Varför så långa inlägg varje gång? Måste sluta med det, tröttar ju ut er läsare!

Inga kommentarer: