onsdag 19 september 2007

Gustino Coach dag 1 - Lunch

Har just ätit en helt sjukt god lunch med receptet från Gustino Coach!
Jag bara måste dela med mig av detta receptet, är verkligen jätte lätt och minst lika gott =D


2 port
Ingredienser:

2 st kycklingfiléer, ca 250 g
4 st potatisar av mjölig sort
smör
salt och svartpeppar
ca 100 g Apetina feta i olja med oliver
1 dl créme fraiche franska örter


Gör så här:
Skala, skiva och koka potatisen mjuk, ca 10 min i saltat vatten. Stek kycklingen i smör i en stekpanna 5 - 6 min på varje sida. Salta och peppra. Strö fetaost och oliver över kycklingen. Häll av vattnet från potatisen och spara lite. Mosa potatisen och rör i créme fraiche och ev lite kokvatten.


Är verkligen något alla borde testa att äta! Som sagt, superlätt också!
Nu blir det Ica Maxi på en stund, blev aldrig igår. Måste skriva inköpslistan för vad som ska ätas imorgon & på fredag.
Ha de bäst så länge!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Mkt revolutionerande recept!


Som vanligt kommenterar bara jag... :P
Du där! Just du! Kommentera du också så känner Jocke sig inte helt misslyckad!
Vem försöker jag lura? Ingen kommer läsa det här...

Anonym sa...

Får jag bara fråga varför just denna metod ska funka? Det kändes liksom lite näringfattigt då det inte direkt var några grönsaker med? :O

(Btw, är du nöjd nu?)