torsdag 20 september 2007

20:e September

En viktig dag för världen måste jag säga!

För det första så fyller ju jag år, vilket i sig är en världsnyhet!

En annan väldigt stor sak är ju att mor & far firar 10-årig bröllopsdag idag, trevligt trevligt, och grattis till dem.



Något annat, som kanske inte är lika familjärt är ju att alliansen överlämnar sin nya budgetproposition till riksdagen idag. Som vanligt totalsågas denna av Socialdemokraternas partiordeförande Mona Sahlin. Men det var ju inte speciellt oväntat.



Som paralell till detta skulle jag bara vilja tillägga att Mona har uttryckt sig om att "Fredrik Reinfeldt låter som en gammal socialdemokrat". Detta var dock bara en parantes, och man väljer själv hur mycket man tycker att det här spelar roll i budgetpropositionen.

Jag skulle bara vilja veta, vad har Mona Sahlin emot Per-Albin Hansson? Han som en gång i tiden gjorde Sverige till vad det är idag, han som lät börja bygga en massa bostäder och såg till att Sverige blev en välfärdsstat. Men det är ju tragiska människor, de gamla sossarna alltså. Eller är det så att Sahlin egentligen menar att hon beundrar Reinfeldt?

En intressant sak ang. budgetpropositionen är att mitt under de hätska debatterna mellan regeringen och oppositionen är att då ställer sig en miljöpartist upp i riksdagen och påstår att Socialdemokraterna i en av sina budgetpropositioner, precis på samma sätt som Anders Borg, vill försämra rent ekonomiskt för de deltidsarbetande. När Bo Ringholm försöker snacka sig ur detta och anklaga miljöpartisten för att ljuga så kontrar vänsterpartiet med att hålla med Miljöpartiet i denna ankagelse. Man kan alltså återgå lite grann till det uttalande Mona Sahlin använde mot Reinfeldt, med att anklaga honom för att låta som en gammal socialdemokrat. Alltså kan man ju försvara Mona's uttalande och faktiskt säga att det låter som att hon trots allt har rätt.
Vad sägs om att vi nu går ihop, Moderaterna med Socialdemokraterna? Vi verkar ju uppenbarligen föra liknande politik iaf!
Eller förresten, glöm det sista - skulle nog aldrig funka! Sossarna skulle bara försämra för Sverige och sedan skylla på Moderaterna. Som vanligt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mona kanske sågar honom pga hans namn? Det skulle jag :D

Frölunda har mindre chans att vinna elitserien än vad SSK har att ta sig till slutspel. Det kan jag garantera dig. Dom kommer sluta 4. HV etta, Timrå tvåa, Färjestad trea. Mot bättre vetande sätter jag Slaka på femteplatsen

Anonym sa...

Grattis förresten!
Synd att du fyller år så sent, annars hade jag kunnat överväga att bjuda dig på vår studentskiva ;)