tisdag 28 augusti 2007

Tvillingsjälar, vänner, kompisar & bekantas bekanta

Ibland kommer man till den hemska insikten att ens vänner visar sig vara ens fiender, och ens fiender kan faktiskt bli morgondagens tvillingsjälar.
Jag har nyligen upptäckt att vissa av mina kompisar endast är bekanta, och att bekanta faktiskt är riktiga vänner som man tycks kunna prata om vad som helst med.

Vissa av mina bekanta har börjat ringa mig oftare än vad jag trodde skulle vara möjligt, då vi bara är bekanta. Medan vissa vänner helt plötsligt slutar höra av sig helt, och när man ringer till dem så har dem inte tid att prata.
Jag började först fundera om det är så att man kanske bara kan få för mycket av sina vänner ibland och skulle behöva en time-out, men börjar mer och mer inse att om man behöver en total time-out - så är man inga vänner.
Då är man mer bekanta som umgås bara för att det inte finns någon annan tillgänglig för tillfället.
Det är alltså kanske dags att uppdatera sin telefonbok lite. Är nog dags att man börjar göra som alla andra och välja vem man ska umgås med, inte umgås med alla som hör av sig bara för att dem är uttråkade eller på väg hem från bussen.

Jag tror att dom som läser det här kanske känner sig träffade, och gör man inte det så gäller inte det här inlägget dom människorna.

Ska för övrigt försöka starta en ny undersökning, men verkar vara nåt fel på servern så man kommer inte åt den tjänsten....=(
Men jag jobbar på saken!

Ha det bra så länge!

1 kommentar:

Anonym sa...

Och vissa tycker ju om att dissa sina bekanta.. :)