lördag 18 augusti 2007

Morgonen då inget gick som det skulle

Jag vaknade redan 5 imorse och kunde omöjligt sova vidare. Däremot börjar man bli trött NU! Hur irriterande som helst, men känns mest bara som lite seghet och inte som riktig trötthet, men man vet aldrig med mig!
Jag bestämde mig för att fortsätta skriva lite på en historia jag har skrivit på nån vecka nu. När jag hade skrivit ungefär 4 sidor, så stängde datorn av. Ilskan växte inom mig och det var väldigt nära att den åkte ut genom fönstret som stod på glänt.
Jag bestämde mig istället för att gå ut och plocka äpplen, sagt och gjort, jag sätter på iPoden och strax efter 7 ramlar jag ut från huset på väg mot äppelträdet. När jag kommer dit ser jag mest bara små äpplen och blir lite småirriterad ut, men bestämer mig ändå för att plocka ett par stycken för man kan ju kanske göra äppelpaj av det ändå?
Efter en del plockande upptäcker jag att hörluren till iPoden så klart har trasslat in sig i en gren. Ungefär samtidigt kommer en fullastad* buss och åker förbi - allt bara för att skämma ut mig till max!
(Jag kollade inte så noga, men jag antog att den var fullastad)

När jag väl kommer hem och packar upp äpplena från väskan känner jag ett mycket litet äpple som jag inte har något minne av att jag har plockat något SÅ litet. Jag lyfter upp det ur väskan och ser att det är en snigel inne i sitt skal. Snigeln flyger fort ner i diskhon för att senare bli inburen på toaletten och bli nerspolad. Då mådde jag gott ska meddelas =D
Jag gick igenom äpplena och såg att jag faktiskt hade lyckats plocka några riktiga läckerbitar. Men först måste jag göra frukost, tänk om man skulle baka sig lite scones? Sagt och gjort, fram med alla grejer och bakandet är i full gång. I receptet stod det 250 grader i 12 min. Jag har de inne i 250 grader i 6 min, och när jag tog ut de startade brandlarmet.
De står just nu ute på balkongen för att svalna, men jag har bestämt mig för att äta varenda smula själv!
Efter det ska jag baka den förbannade äppelkakan av äpplena jag plockade på morgonen.

Jag återkommer senare med rapport om hur det gick

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar som att du har haft en skitmorgon! :D

Anonym sa...

Sadist! Stackars snigel! :O