fredag 17 oktober 2008

Svenskaprov, Norberg & Bard.

Vem fick MVG på Svenskaprovet? Vem fick MVG på Svenskaprovet?

Inte jag... Joakim Storeide fick ett J-vla VG+...

Therese hävdade dock att det var ett starkt VG+, nästintill ett MVG. Jag hävdar dock att ett VG är alltid ett VG, inget annat. Känns skönt att mina chanser till MVG på kursen dock inte är sumpade iaf =)

Var och lyssnade på Alexander Bard & Johan Norberg idag, ytterst intressant måste jag medge! Alexander är ju en man med något kontroversiella idéer om en hel del, bl.a. om att "Jag"-et inte existerar, utan vi existerar bara genom våra kroppar, dvs. ett X-antal miljoner atomer som sitter ihop. Själen existerar därmed alltså inte.

För övrigt en förhållandevis intressant diskussion, med allt från liberala filosofer till sexköpslagen och legalisering av narkotika.

2 kommentarer:

Anonym sa...

VG+ är ju bra!! haha du skulle ha haft min svensklärare, han ger alla MVG:P
Har du typ lika bra betyg som anna?

Joakim sa...

Om så väl vore...
Har betydligt fler VG än Anna lyckats skrapa ihop under en livstid...
Vad heter din svensklärare? Vi kanske kan byta? =)