onsdag 15 oktober 2008

Klockan är tio och det är dags för ekot

Partiledardebatt då idag, denna gång från Riksdagens Plenisal. Underhållande måste jag medge, även om det inte blir svårt att tvingas erkänna något så uppenbart. Jag befann mig på läktaren, som vanligt, skrattandes till alla otroligt underhållande partiledare som alltid bjuder till med en och annan ordvits.

Annars då, köpte Barack Obama's bok igår, lite speciellt kan tyckas då jag inte vill se honom som President för USA. Dock har jag bestämt mig för att ge killen en chans, och tänkte läsa boken "Att våga hoppas".

Det ska erkännas att det inte bara är av denna anledning jag ska läsa boken, det finns faktiskt ett extra plus med i sammanhanget, nämligen att jag senare ska skriva en uppsats om honom till Samhällskunskap B.

Så gör man två flugor på smällen! eller vad det nu heter...

Imorgon blir det då skola, med allt vad det innebär. Matte, biologi & kinesiska står på dagordningen. Därefter blir det att åka hem. Har bestämt mig för att ägna min tid allt mer åt skolan istället för politiken. Bra så.

Överväger att åka en sväng förbi Café Liberal imorgon också, LUF's veckofika där vi alltid bjuder in olika talare som pratar om olika politiska angelägenheter. Imorgon står då en ideologisk debatt på dagordningen där, mellan Isak Bergdahl (Förbundsstyrelsen, LUF) samt Paula Röttorp (Folkpartiet, Stockholm).

Det om detta.

Inga kommentarer: