tisdag 27 maj 2008

Sammanfattning

Blev en otroligt bra dag, och följaktligen ett relativt långt inlägg nu tror jag.

Började med 1½ timmes långt föredrag från en tjej som heter Sara och kommer från Internationella Samfundet. Hon pratade om diverse konflikter runt om i världen, i synnerhet den i Sudan och Palestina-Israel. Riktigt intressant faktiskt måste jag säga! Dock var hon kanske inte jordens roligaste att lyssna på, men väl så intressant ämne.


Därefter sprang jag, Douglas och Vincent iväg till Burger King för att luncha. Jag noterade:
"Idag kommer ju lärarna hit".
Därefter startade konversationen med Douglas:
D. "Hur fan vet du det!?"
J. "Ehh, det är Tisdag?
- Du.... Alltså... Du... Vem fan lägger sånt på minnet!?
- Men lärarna käkar ju alltid på BK på tisdagar.

Jag och Douglas rörde oss sedan till Kungsträdgården för att medverka på ST-kongressens invigning. Mats Odell (kd) och Mona Sahlin (s) var några av talarna. Oerhört intressant, och det gav oss en viss insyn i att fackförbund faktiskt kan jobba för arbetaren, istället för att (likt LO) jobba för en socialdemokratisk valseger.


Vi sprang snabbt vidare till partilokalen vart vi träffade Broman. Hon har ju kommit hem från Sydkorea nu, så vi passade på att hälsa henne välkommen hem.
Mae Liz [majlis] var även där, så vi bytte några ord med henne också. Det kändes dock lite hemskt när Mae Liz hade ångest för att hon var tvungen att ställa in en kampanj med oss för ett tag sedan. Hon trodde faktiskt att vi var lite sura =)
Men vi förklarade snabbt att det blir vi inte för såna småsaker, och sen var allt som vanligt igen. Dock funderar jag på att be om en gentjänst från Mae Liz. Hon kanske ska få visa runt mig på Riksdagen kanske? Somliga har ju passerkort där...

När jag väl anlände hem blev det en promenad med Anna. Mycket trevligt, dock var det lite väl varmt kanske! Men men, vet inte om det var hon, jag eller solen som var hetast idag. Men det är som det brukar vara med andra ord!

Inga kommentarer: