måndag 12 maj 2008

Dagssammanfattning

Vilken dag!

Började med engelska, då vi kollade på Wallace and Gromit. Ska kanske tillägga att jag inte tittade, utan satt och löste korsord. Eller försökte så gott det gick, trots den otroligt korta och dessutom dåliga sömnen.
Därefter stod samhällskunskap på schemat, men dagen till ära dök inte Cissi upp. Så vi fick gå hem för att läsa ett kapitel om EU. Bestämde mig för att jag säkert redan kan allt, och hoppade således över den simpla lilla uppgiften.

När jag kom hem bar det iväg på stan med föräldrarna. Det var trevligt i måttliga mängder.

Därefter startade telefonterrorn. Det var helt sjukt vad telefonen ringde inom loppet av 10min! Trodde nästan att sossarna hade vunnit valet eller nåt, för allt var verkligen helt galet!
Mittibland alla dessa galna människor ringer Madame Bladh, tillika storankans ägarinna, och erbjuder storankan att få komma ut på en enkel luftning. Det blev självklart en hel del sexuella anspelningar, ungefär som man kan vänta sig när vi två träffar varandra. Men det är ju bara trevligt!

Vi befann oss på H&M under en väldigt lång tid, utan att det blev tråkigt. Det berodde nog helt klart på att jag har sån förmåga att underhålla folk.


Dagens citat:Joakim står och tittar på en tröja och undrar vad trycket föreställer.
Anna: Men det ser du väl att det är en ananas?
Joakim: Nej?
Anna: Jo, men här är ju bladningen!


Citatet kan upplevas som roligt för många, men de som verkligen förstår det borde just nu avlida av skratt. Och Nej, Anna är inte alls självupptagen ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kan du lösa korsord när dom visar Wallace and Gromit? Dom är ju underbara :P

Joakim sa...

Nej kära du, det är de inte!