tisdag 1 april 2008


En sån här opersonlig bild får det bli nu på morgonen, förlåt för det. Men står just nu på tåget. Ja just det, står! Innan jag gick hemifrån idag kollade jag SL's hemsida om tåget skulle vara i tid, vilket det var. Men inte i praktiken, nej där var det inställt. Okänd orsak.

När jag väl kommer ombord på det redan väldigt fulla tåget är det ett gäng ungar som står och gör något som i folkmun skulle kallas 'pratar med varandra'. Dessa pygméer lyckas verkligen inte bara ta plats, utan även få mig att tvingas stå och lyssna på vem som är längst av 'oändligt 05' eller 'längre än en flaggstång', eller kanske 'längre än Roger' är längst? Oerhört intellektuell diskussion måste jag säga. Är imponerad.

Vänta nu, skulle JAG imponeras av ett gäng ungar?! Nej, självklart inte. Bara det att jag inte hunnit dricka kaffe än!

Inga kommentarer: