söndag 9 mars 2008

Philip

Jag utlovade ju att jag skulle avslöja vem jag kommer rösta på som Förbundsordförande. Blir troligtvis Philip Wendahl - av flera anledningar!
Philip är den enda i Förbundsstyrelsen som inte är otrevlig, osocial och dessutom kan man ha väldigt roligt med honom!

Dock fick jag ett samtal nyss från en annan LUF:are som sa att Philip kanske inte är så väldigt bra som man tror, och att hans förflutna inom MUF inte är det absolut snyggaste. Ska kolla upp detta med Jessica tror jag så man kanske får någon ännu bredare förklaring! Sedan kommer jag kanske överväga att inte rösta på Philip.
Med det sagt menar jag inte att jag inte tror på vad den här LUF:aren sa till mig, utan bara det att jag vill höra det även från MUF/Moderaterna innan jag ändrar åsikt.

Nu ska jag nog klä på mig, vaknade först vid 13-tiden idag, och ni anar inte hur otroligt skönt jag sovit inatt! Har ju knappt sovit sen fredag kl. 6 på morgonen, så man var väldigt trött!
Hörs senare då!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gissar att det beror på att du kunde sova ostört, om du förstår vad jag menar... :P

Joakim sa...

Haha, tog ett tag - men nu fattar jag :P

Anonym sa...

Hej Jocke
Kul att du funderar kring LUF:s framtid och hur vi ska jobba. Jag tycket att det är viktigt att det handlar om organisation och politik - inte person.

Skulle någon annan än jag vilja genomföra det jag står för, och kandidera till något skulle jag bli överlycklig och förmodligen avstå att kandidera själv.

Jag blir dock lite ledsen när jag läser blogginlägget. Det är såklart jättetråkigt att det går rykten om mig som inte är så roliga.

Jag vill gärna få en chans att själv svara på dina och andras frågor både om mig idag och min bakgrund. Ingen människa är felfri och jag är den första att erkänna att jag har gjort misstag i livet, och agerat omoget, oproffsigt och allt vad det nu kan vara både här och där.

Ibland mår man dåligt, och gör dumma saker, sånt är livet och jag tror på både andra chanser och nystarter-för alla.

Jag har trots allt varit engagerad på olika sätt sedan jag var 13-14 år gammal.

Det är tråkigt att höra att rykten och smutskastning redan är igång, men vet du, jag är aldrig mer än ett telefonsamtal eller mail ifrån.

Hör gärna av dig med frågor, kritik och tankar så lovar jag att svara öppet och ärligt, även om det är tråkigheter.

Varma hälsningar
Philip Wendahl
philip@liberal.se

ps. tack för ett trevligt UL, jag hade med kul. DS