torsdag 6 mars 2008

Idrott

Vi har fått en ny gympalärare.
Fredrik har tydligen slitit av nåt jävla muskelfäste om jag förstod rätt, och därför ska vi nu få ha den högt världsrankade friidrottaren Vladimir.

Det hela började med att vi skulle göra kullerbyttor, vilket jag inte kan med min nacke. Det finns det liksom medicinskt bevis på, så inget att snacka om!
Så efter en stund när allt annat akrobatiskt galet fortsätter och folk hänger i dessa förbannade ringar i kors och står på händer utan stöd etc. Så kommer jag med den briljanta idén! Jag kan ju jogga lite - så gör jag lite nytta åtminstone.

-Vladimir, kan inte jag jogga?
- Jo**a? *Kollar skumt på mig*
-Jogga! Istället för det här, min nacke pallar ändå inte med det där.
-Nej, men du kan ju göra sit-ups istället!
-Eller så kan jag göra ingenting...

Hatar verkligen när lärare är oflexibla, och i samma stund flippar jag och bestämmer mig för att inte göra någon nytta alls denna lektion. Så blev det också.

Inga kommentarer: