onsdag 20 februari 2008

Fysik

Vi hade fysik idag för andra gången med allas vår söta lilla Mizgin som försöker - både lära oss fysik - och samtidigt försöker han göra sig förstådd på svenska.

"Det här är väldig väldig viktigt" - Min fysiklärares favorituttryck
"Jag säger det här för att betona hur viktigt det är" - Två sekunder efter det förra

"Nu ska vi läsa oss lyssna"
"Det är så gjorde man" - Pratar om division om bråk, när man måste inventera bråket...

"Grondheten (alt. Grodheten) är fyra stycken" - Visar fem fingrar

- Jag har hört ni är jätte duktiga, säger Mizgin lite bekymrat
- Är det nu vi ska säga att vi fick skäll på matten? frågar jag Micke
- Håll käft för helvete, du säger inget!! utbrister han direkt

___________________________________________________________________

Douglas vänder sig mot mig, frågar något varpå Sam vänder sig om och utbrister "Inte den här gången!"

Idag har jag tyckt om min klass extremt mycket

Inga kommentarer: