tisdag 15 januari 2008

Resa till skolan

Usch vilken otroligt onödig dag!

Jag höll knappt på att ta mig ur sängen imorse, och när jag bestämmer mig för att försova mig från engelskan fick jag enorm ångest. (Som försvann sekunden senare när jag somnade)
När jag kommer till pendeltåget är det redan ståplatser som gäller (!)
När vi kommer till Stuvsta är det verkligen FULLT på tåget, men som vanligt så måste ju halva stan pressa sig in, även fast det inte finns plats i just den här vagnen. Bokstavligt talat alltså..

Det kom en kvinna i runt 40-års åldern som också skulle försöka pressa sig in, så hon vänder ryggen emot folket i tåget och tar tag i dörrarna och PRESSAR sig in i tåget.
Nåja, vi var ändå rätt tålmodiga med henne och sa inget.

Vi nästa station, Älvsjö, tänker man "Nu kan det ju omöjligt få plats mer folk, är ju verkligen så fullt det bara kan bli. Då börjar samma kvinna (Även känd som sossetant) skrika "Men gå längre in i tåget! Gå längre in då!! ÄR NI DÖVA ELLER!?"
Jag blev förbannad och svarade snabbt "Men för helvete, det blir inte mer plats för att du skriker som en galning"

Jag misstänker att hon är sossepolitiker, eftersom det är typiskt deras politik "Finns det inga pengar, då skriker vi till vi får mer"
Hoppas ni förstod metaforen

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHA vilket klockrent inlägg, "Då börjar samma kvinna (Även känd som sossetant)". hahahaha :'D så jävla underbara människor det finns i vårt fina sthlm alltså.