torsdag 24 januari 2008

Kiruna

Det är minus fem grader ute, och ett helt gäng med människor är utanför mitt fönster och håller på med att bygga dessa jättelika snöskulpturer till helgen. Människor från hela världen, i synnerhet från Europa. Flaggorna visar bl.a. Tyskland, Sverige, Italien m.fl. så det är mycket folk som är engagerade!

Ska strax också bege mig ut på en promenad med Max, blir väl en traditionell sväng till coop. Dock ska jag nog dra med mig honom ner till parken och titta på människorna & så klart även skulpturerna!
Men det måste man ju bara säga, att det är nåt speciellt med att se människor jobba som galningar i minusgrader medan man själv sitter inne och bloggar.

Oj, redan nu ser jag en skulptur som ser ut som en människa! Kanske blir att rösta på den?
Nåja, för er som vill läsa mer om snöfestivalen kan ni bara klicka här!

Nu; Promenad

Inga kommentarer: