lördag 22 december 2007

Två dar på stan

Igår var man då på stan heeeeela dan, hur trött som helst när jag väl kom hem så jag somnade ganska direkt! Missade t.o.m. På Spåret! Måste vara hel skandal, nåja tur att man spelade in det ;)

Dagen då:
Vaknade vid 9 och gick direkt och duschade och satte mig sedan och drack en kopp te innan jag bestämde mig för att "Om jag ska slippa trängseln på stan måste jag åka NU", så det var bara att hoppa i kläderna. (Talesätt, inte bokstavligt även om det vore roligt)
Så jag pluggade i hörlurarna, satte på Tokio Hotel, drog upp volymen på iPoden och drog iväg på stan. Det slog mig efter en stund vad jag pratade med en kompis om igår, att när man går själv på stan ser man så ensam ut. Typ som att ingen vill umgås med en. Fick lite ångest faktiskt, så drog upp volymen lite till och gick vidare.

När jag sprang mellan butikerna slog det mig en sak, Gud vad mycket jag vill ha! Skulle lätt kunna köpa mina egna julklappar! Så om ni har problem med att komma på vad ni ska köpa, lämna över ansvaret åt mig, haha!

På väg hem kommer det som vanligt en sån där tiggare som spelar fiol in på tåget. Typiskt tänker jag, eftersom fiolen har en märklig förmåga att lyckas tränga igenom mina plug in-lurar. Så jag drog upp volymen lite till, denna gång nästan så mycket att trumhinnorna sprängs. Men jag hade bestämt mig, han ska INTE lyckas få mig att lyssna på den skit han spelar! Inte efter denna krävande dag med ekonomitänkande, ångest & stress på stan! No way man!
Hellre lyssnar jag faktiskt på Bill när han vrålar om den där jävla monsunen han uppenbarligen aldrig tar sig ur, tragiskt egentligen. Man tycker som lite synd om honom, han har ju varit där ett par år nu.

Hur som helst, ska väl sparka liv i min far nu.. Misstänker att han ligger och snarkar på soffan. (Min misstanke grundar sig på att halva huset skakar av oljudet, som för övrigt härstammar från vardagsrummet)
Dags att bege sig ut på stan en sista sväng, antar att det blir Kista (De enda som har öppet) för att hitta något åt mor i julklapp. Från far alltså, jag har ju redan fixat mitt =)

Inga kommentarer: