måndag 22 oktober 2007

Orättvisor irriterar min dag

Jag kräver absolut inte att alla ska tycka och tänka precis som jag gör, även om jag tycker om att föra rätt hätska debatter för att hävda min egen åsikt. Men det är faktiskt det politik handlar om, att diskutera och hävda sina egna åsikter - samt att försöka få andra att få samma uppfattning som en själv.

Jag vill dock påpeka att det jag tycker är endast och enbart min åsikt, inte min familjs åsikt!
Därför förstår jag verkligen inte hur min släkt kan kritisera min mor för att hon är något hon inte är, dvs Moderat.
Jag vet vilket parti hon röstar på, och det partiet delar väldigt många åsikter med Moderaterna, och jag och min mor har väldigt lika åsikter. Det här partiet hon röstar på anses dock "bättre" av de flesta sossar än vad Moderaterna gör.

Hur som helst, min mors släkt har fått veta att jag engagerat mig i Muf, vilket så klart ogillas av dessa gråsossar.
Tilläggas ska ju också att dessa personer är rakt igenom bidragstagare. Nästan alla av de skulle lika gärna kunna bege sig ut på arbetsmarknaden, men vill helt enkelt inte. Det är ju så klart bekvämt att bo i ett socialdemokratiskt samhälle och lyfta bidrag utan att göra något. Därför när vi inte längre lever i ett bidragssamhälle, så kritiseras så klart regeringen.

Jag tycker det är helt ok att man kritiserar regeringen om man tycker att det de gör är skit, och jag skulle även vara beredd att stå upp och svara på varför regeringen gör som den gör. Därför att jag är lite insatt i politiken och deltar även aktivt inom denne.
Men jag förstår verkligen inte varför man istället ska dyka ner på min mor och börja kritisera regeringen, speciellt när hon inte ens talar öppet om vilket parti hon röstar på!
Fegt av er, och under nästa vecka kommer det troligtvis finnas en insändare i en lokaltidning nära er från mig.

Inga kommentarer: