lördag 27 oktober 2007

Filmkväll

Har kommit hem för ett tag sedan, och sitter nu med en kopp kamomillte... Som vanligt, så spökar ju min mage när man minst vill det. (Förklaring till "Jag känner mig gravid" kommer här)

Jag mötte Mickis på Tullinge Station strax före 18.30 och vi satte oss på tåget in till stan. Väl där mötte vi upp Patte, Niko & Agnes. Redan då kände jag att min mage inte var den bästa vän man kan ha... Vi gick till en rätt mysig restauran på Kungsgatan, Bamboo Palace hette den. Så klart hade jag inga kontanter och blev tveksam över om de tar mitt kort. Så jag & Patte begav oss till Stureplan för att hämta ut pengar båda två. När vi kom tillbaka hade redan de andra satt sig. Magen började göra sig mer påmind. Vi grabbar gick först....Kan man verkligen säga så? Grabbarna & Patte gick för att hämta mat, när vi stöter på Andreas som jag förut gick i samma klass som. (NV06C). Han verkade sitta och äta med några polare.

Hur som helst, magen gör sig än mer påminnd och jag sätter mig ner och börjar äta. (Tjejerna hämtade mat efter oss)
Äter snabbt klart och sedan går vi till filmstaden för att ta en latte =D
Magen var förvånansvärt lugn då, men däremot visade den sitt missnöje under filmen. Var inte långt ifrån att man bröt ihop ibland alltså... Måste verkligen söka hjälp för denna mage, den är inte rolig att leva med!

Filmen var hur som helst helt ok, och var helt klart värd sitt pris! =)

Sitter just nu med en varm vetekudde på magen och kamomillteet som sagt, och lyssnar på Paul Potts. Kan kvällen avslutas bättre? Ja, det kan den!
Jag säger bara, Magen...

Imorgon blir det iaf att dra iväg till Stockholmsmässan med några kompisar för att gå på "Allt för hälsan", en rätt intressant mässa kan jag tänka mig. Man kanske får några tips på hur man ska gå ner nåt hekto i vikt - det behövs mer och mer för varje dag!

Ska nog kolla vad som är på tv:n och krypa ner i sängen med min laptop nu. Hörs! =)

3 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha vaaa? nää råkade ringa till fel person skulle ringa till min kompis jossan , ja va så trött så att råkade ringa fel du vet " jocke" "jossan" båda har o efter namnen :P försten så ringde jag inte i går ja råkade ringa i förrgår natt, skulle kolla med henne om hon skulle med till älvsjö mässan ...
sorry

Anonym sa...

Jaså, det var det magstrulet som var på tapeten igen? Bah, borde ha förstått det...

Anonym sa...

Låter riktigt kul. Jag hoppas jag blir medbjuden nästa gång? (a)