måndag 10 september 2007

Det blev en mycket mysig kväll tillsammans med Isabell, med en del te-drickande för min del =)
Vi öppnade ju då knappt böckerna förränn precis innan hon skulle gå, men det hör inte hit! Vi pluggade bra den sista stunden iaf =P

Måste bara säga att jag nyss läste Toves blogg, och hon citerar "Pojken som kallades Det" och den är verkligen MYCKET gripande måste jag säga!
Ska snatta en liten bit från henne, hoppas du inte hatar mig nu? (A)

"Hon beordrade mig att ta av mig kläderna och ställa mig vid köksspisen, jag skälvde av rädsla och förlägenhet. ... ... ... min belöning för att ha efterlev hennes regler och berätta sanningen blev ett hårt knytslag i ansiktet.
Sedan lutade hon sig framåt och vred på gasen på spisen. Jag blev genast skräckslagen, Det svartnade för ögonen och benen började vika sig under mig. Jag ville försvinna. Jag slöt ögonen och önskade att hon skulle gå upp i rök. Min hjärna gick i baklås när jag kände hur hon låste fast mig som ett skruvstäd med handen.
Du har gjort mitt liv till ett fullständigt helvete! fräste hon. Nu är det dags att jag visar dig hur helvetet ser ut! Hon grep tag i armen på mig och höll den över lågan som fladdrade i brandgult och blått. Det såg ut som min hud exploderade av hettan. Jag kände lukten av svedda hår från min brända arm. .... .... Sedan beordrade hon mig att klättra upp på spisen och lägga mig på lågorna så hon kunde se mig brinna."

Man fattar inte att det verkligen är sant alltså :O

Hur som helst så funderar jag på att börja skriva efter ett visst tema, är det någon som har förslag på tema? =)
Ska nu också tillägga att jag inte väntar mig något svar på den frågan, för mina läsare måste vara dom lataste som finns på denna jord!! Ingen av er kommenterar ju! (Okej, men väldigt väldigt sällan!)
Jag skulle vilja se lite fler kommentarer så man får lite motivation att fortsätta skriva...

1 kommentar:

Anonym sa...

men förlåt för att vissa går i skolan och inte har tid när du sitter hemma mitt på dagen! -.-

varför inte temat depression? :P